*Avkörning*

Idag på väg hem ifrån Ljusdal körde jag av vägen.. jupp ni läste rätt! Det hände efter Vägen mellan Loos och Färila.. kom i en snäv kurva som var snor hal.. sådan där "svart is" som typ inte syns.. och innan jag visste ordet av så var det som bilen började sväva.. och sedan snurrade bilen ca fyra varv i ca 20 meter sedan bakvägen rakt ner i ett dike så bak ändan stod in mot skogen och fronten ner mot diket.. just tjusit med nybilen och allt.. jag hade inte en chans i helvetet att få styr på bilen vare sig jag parerat sladden åt rätt håll eller inte!! Jag och ungarna klev ur bilen och klättrade upp ur diket och halkade om kull.. så hal var vägen.. hela vägen.. inte bara fläck vis. Det stannade en bil och mannen i den billen undrade hur vi mådde och undrade om vi ville sitta och värma oss i hans bil tills sambon och taxi Lasse kom.. vilket var schysst.. då vi satt där i bilen såg vi en bil komma ivår riktning och började brommsa när han såg varnings treangeln.. han körde ca 20km/h.. och han fick kräng på bilen också.. men han körde så sakta att han inte tappade kontroll över bilen.. Men mannen vars bil vi satt i bestämde sig för att vi skulle flytta oss en bit ifrån det halaste partiet så att ingen skulle köra in i oss om dom tappade kontroll över bilen!

Jag och tjejerna är lite smått schockade och har varit mest hela dagen. Bilen har klarat sig relativt bra.. kofångarn bak har lossnat och det är punktering.. men annars verkar den OK.. men den står på taxi Lasses verkstad så skall han kika lite mer noga på den imorgon. Men vi lever ju och det är huvudsakne.. men hade jag kört fortare än 70 så hade vi nog inte varit lika oskadda.. skulle jag tro!

Nepp nu skall jag natta Bella och Lisa-- sedan skall jag också sova!!

PS. Ha INTE Dubbfria vinter däck!! Skt kasst kan jag lova!!

Natti Natti!!

/ Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0