*Helgen kom och Gick*

Nu är helgen snart över.. synd att man bara är ledig två dagar. Inte så mycket spännande har hänt här.. har bara haft dom vanliga hushålls sysslorna för mig.

Jag har dock bestämt mig att från och med måndag är jag inte tillgänglig på telefonen.. varken mobil eller hem telefonen. Jag har nämligen fått fri passagerare mellan Los och Sveg, Sveg och Los.. en kille som jag jobbade med förra gången jag jobbade på Monetar.. han har dock slutat där men han har sin tjej i Los så han hoppar in titt som tätt på Monetar och vill åka med till Los.. sedan ringer han mig dagen efter och vill åka till Sveg igen.. Jag hamnar helt ur rutin när jag får den begäran utan för varning på kort varsel.. att jag blir helt förstörd. Jag får min egen tid när jag åker till och från jobbet och vill åka själv.. har ju aspergers som alla vid det här laget vet.. och jag kan inte förmå mig att säga nej heller. Denna kille har snart åkt med mig varje dag i fyra veckor och inte ens delat på bensin kostnaderna!!=O

Sedan är det en äldre kvinna som är distiktssköterska i sveg som bor i Los som ringer efter skjuts lite titt som tätt.. hon betalar ialla fall för sig men jag tycker ändå att det är jobbigt att ha henne med eftersom jag vill åka själv och sitta i mina egna tankar.. jag vet redan att hon skall åka hem med mig imorgon kväll när hon går av sin jour helg.. har jobbat natt.. efter det så är jag helt otillgänglig att svara i telefånen.. jag kan inte låta bli att svara mobilen när den ringer därför tänker jag ha den avstängd.. kan ju inte svara om jag inte vet att någon ringer.. familj och vänner har mitt jobb nr. så dom kan nå mig ändå om det är akut!!

Ja nu vet ni det också!! =)

Kommentarer
Postat av: Maria MaskeradeKamelen

skaffa nytt mobilnummer o ha det hemligt redan från början och lämna ut det bara till såna som du vill ska ringa dig.. så slipper du skrota mobilen helt.

2009-11-08 @ 14:15:10
URL: http://familjen.grubblare.com
Postat av: idah

absolut! Det är ju nästan bilderna som gör att man minns hela konserten :)

2009-11-09 @ 12:10:51
URL: http://emilssonidah.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag har minsann inte fått ditt jobbnummer. ;-)



Jag har åsså telefonfobi... huvva, jag kan få panikångest då telefonen ringer för att jag inte vill svara. Men när jag väl svarat är det ju ganska OK. ;-) Fast jag gillar inte ofta att prata längre stunder. :-P Kattis konstig. :-D

2009-11-09 @ 15:34:51
URL: http://www.ghedoes.com
Postat av: Anonym

Kattis.. du kan ju få mitt jobb nr om du vill! =)

2009-11-10 @ 12:52:22
Postat av: Kattis

Ja, vi ringer ju så ofta till varandra... *skrattar* ;-) Nejdå, det går bra. Vill jag nå dig kan jag gå genom mammsi. :-)

2009-11-10 @ 13:35:32
URL: http://www.ghedoes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0