*Ett år äldre*

Fyllde år igår så nu är man 31.. ålderskris till max!!=O Fick mkt gratulationer bla. på facebook och av familjen.. fick en blomma levererad till jobbet från mamma, pappa och syrran.. det var snopet, och den var jätte fin, skall ta ett foto på den och lägga upp här i bloggen när jag hinner.

Jobbandet går bra, men är så himmla trött när jag kommer hem vid kl. 22 om kvällarna. Men värst var tisdag kväll då vi helt plötsligt fick snöstorm!! Tur att man la på vinterdäckena i söndags! Men en tjej som jag arbetar med hade inte vinterdäck så jag fick guida henne hem till Rullbo ca 3 mil från Loos.. vi fick köra i typ 40-50km/h ibland saktare så att hon inte skulle åka av vägen.. hon ville jag skulle köra efter henne ifall nått skulle hända. Men hon kom hem välbehållen.. När hon var hemma fortsatte jag mot Loos och då fick ju jag naturligtvis sladd, lexusen är ju bakhjulsdriven.. men den varnar tydligen innan man får sladd att man kommer få sladd så att man är förberedd. Det började blinka en symbol med en varnings treangel med en sladdande bil på instrument panelen och sedan bar bilen iväg.. men bilen är utrustad med antisladd och antispinn så den "hjälpte" ju till lite granna. Men antisladd och antispinn är ju fortfarande inga garantier för att man inte kan få en stor sladd och flyga av vägen.. tur nog hände det inte mg för jag är rätt bra på att parera sladdar.. nog om det.. jag var nästan hemma.. ca en halv mil kvar.. när jag såg en massa varnings blinkers framför.. så jag körde in bakom en av bilarna och det visade sig att en lastbil (timmerbil) kört åt skogen i den långa backen så vi skulle inte ta oss förbi.. så där stod jag mitt ute i skogen med ett gäng skogsarbetare och väntade på plogarn från Loos som skulle hjälpa lastbilen. Vi fick vänta i en dryg timme.. så jag var inte hemma förrän kl 23.30.. jag som normalt brukar vara hemma kl 22!! Men hem kom jag iallafall hel och välbehållen.. men ack så trött jag var!!

Nepp nu skall jag fortsätta med sysslorna innan jobbet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0