Hallongrottor



Jag har försökt mig på att baka hallongrottor i två omgångar idag, och misslyckats båda gångerna. Fattar inte hur jag kan misslyckas med nått så enkelt som hallongrottor!! Första omgången vart total katastrof, smeten bublade upp ur formarna i ugnen och allt brändes.. just då i det ögonblicket fattade jag inte vart det blev fel, förrän jag läste på hallonsylts burken.. det var inte Hallonsylt utan hallon marmelad.. ite konstigt att det vart pannkaka. Andra omgången gjorde jag nu ikväll.. men riktig hallonsylt, dom vart dock inte så bra som jag ville.. dom sjönk i hop lite i ugnen och på en del kakor flöt sylten ut med degen och på en del vart sylten bara en pytte skit röd sak i mitten..
Har googlad nu ikväll och insett att jag gjort ett på tok för litet fishål i degen där sylt klicken skulle i.. så imorgon blir det ett nytt försök.. tredje gången gillt för jag blir hemma då också eftersom Saga hade 4oº feber igen nu på eftermiddagen.

Imorgon tänkte jag också göra kolakakor, nötchokladrutor och choklad snitt.. borde inte kunna misslyckas med dom kakorna också.. jag har bakat allt detta mer än en gång.. så jag borde inte misslykas.. dock så är det flera år sedan sist. Bullarna vart dock lyckade!!

Snart jul.. STRESS!!

//Theresa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0