Vaccination

Igår tog jag Lisa-marie till Vårdcentralen här i Loos för svininfluensa vaccination #2, hon var ju sjuk förra gången när Bellan och alla andra skolbarn fick sin spruta. Vad jag trodde skulle ta 5 minuter tog över en timme. Varför? Jo hon vägrade ta sprutan.. och skrek och grät och var helt hysterisk! hon tog ju första sprutan i nov7 dec nångång så hon visste ju att svinis sprutan gjorde ont (gör tydligen mkt ondare än andra vaccinationer, förrutom stelkrampssprutan då).. tillslut fick vi gå ut i väntrummet och låta alla andra barn (som inte heller fått vaccination # 2) gå före och dom var ju mycket yngre än Lisa (1, 2, 3, 4:a åringar) och när hon såg dom gå in utan problem och fick sprutan så tog hon mod till sig att ta sprutan hon med.. tills vi var inne i rummet och hon tagit av sig tröjan (hon satt i mitt knä) och sköterskan kom med sprutan.. då vart hon hysterisk igen men sköterskan körde in sprutan snabbt (trots Lisas skrikande) sedan var det över... fast ont hade on efteråt hon rät och ojjade sig i säkert 2-3 timmar efter hon fick vaccinationen. Hon hade ju inte varit avslappnad.. utan spän varenda muskel hon hade i armen och då gör det ju ondare både när dom ger sprutan och tt bra tag efteråt! Nu är det bara småttingarna som skall ha andra vaccinationen. Sedan är alla skyddade.. utom jag som inte har tagit nån spruta ännu.. och kommer inte ta svinis vaccinationen heller!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0