20.000-25.000:-


Jaha tänker ni säkert nu när ni läser rubriken.. har hon vunnit på Lotto eller? Nej riktigt så roligt var det ju inte.. rubriken står för min framtida tandläkar räkning!! Jupp..that's right! Har ju redan berättat att jag har ett par hål som eventuellt skulle rotfyllas och det skulle då bli ca. 6000:-, men då den tand som fallit sönder och som jag trodde skulle gå att rotfylla och sätta en krona på... den är förlorad. Det är nämligen så att för att dom (tandläkarna) skall kunna fästa en krona så måste det finnas så pass mycket kvar av den gammla tanden att det finns nått att fästa kronan på.. men min tand är för trasig, det är bara delar av bakre tandväggen kvar. Hela mitten av tanden och främre emaljen är borta och det finns inget att fästa någon form av krona på. Så det dom måste göra är att dra ut resterna av min tand och sedan ge mig ett implantat iform av en stift tand.. det kommer gå på mellan 12000-15000:- bara för den grejen. Sedan har vi ju dom två rotfyllnngarna för minst 6000:-.. så jag har som sagt en saftig räkning att vänta mig i slutändan på mellan 20.000-25.000:-.. vad skojjsigt.. NOT! Men det måste ju göras och hela prosessen börjar imorgon eftermiddag kl.14.40.. rotfyllning är det då som gäller, av den tand som jag har värk i!! *SUCK*

~Theresa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0