Balsamkuren


Har duschat och bara använt balsam och inte schampoo. Verkar faktiskt fungerat bra. men håret har inte riktigt torkat ännu så jag vet ju inte vad slutresultatet är. Och sedan ser man väl ingen omedelbar skillnad första gången man behandlar håret.. utan man får väl hålla på hela tiden till håret åter hämtat sig så att säga!:)

Ni kanske undrar varför nu jag som annars inte alls är speciellt utseende fixerad helt plötsligt börjar blgga om hår och hårkurer.. kanske ålderskris? Hehe.. nej min ålderskris hade jag när jag fyllde 20!;P Nej när man har aspergers så kan man ha ett eller flera special intressen som tar upp hela ens tid typ. Jag har inte ett enda special intresse som alltid tar upp min tid (förutom Bon Jovi) utan jag får flera olka special intressen.. ena veckan kan det vara hår om nu, andra gånger kan det vara hundar, sedan smink, mode, bakning, matlagning osv, osv. Mina special intressen ändras hela tiden ibland till och med från dag till dag (förrutom då Bon jovi).. och kan då driva vänner och bekanta..framför allt sambon till vansinne för under dom perioder jag blir 'besatt' av någonting så är det typ det enda jag pratar om. Många med aspergers kan ha svårt med det ekonomiska pga. sina special intresssen.. tex en som bara intresserar sig för musik och spela gitarr kan plötsligt få för sig att han/hon måste ha en ny 12 strängare nu och går ut och köper den för en 12000:- bara så där fast personen ifråga inte har pengarna.. men gör han/hon inte det (köper den alltså) kommer denna gitarr och tanken på gitarren ta upp all den personens tid.. han/hon kan inte tänka på något annat förutom gitarren och läser upp all info. som finns om den tills han/hon kan mer om gitarrer än den som har byggt den typ. Och livet runt om förfaller pga. en enda gitarr.. konstig liknelse en gitarr.. men ni förstår säkert vad jag menar.

Ett bättre ex. kanske är 'läkaren' som arbetade på Svegs sjukhus för många år sedan.. han utförde mindre operationer som bla. blindtarms operation.. han gjorde det bättre än någon annan läkare som jobbat 25 år.. när det var dax för denna 'läkare' att förnya licensen visade det sig att hans licens var falsk.. och mannen ifråga inte alls var läkare eller hade någon form av läkar utbildning. Han hade aspergers och bara fått för sig endag att han kunde vara läkare.. och han studerade operationer som en galning på faktaprogram och andra videor han fått tag på och han läste läkar böcker osv.. allt det tog upp hans tid och han förfalskade en läkarlicens fick jobb som läkare.. och jobbade som det imånga år utan några misstag eller missdiagnoser, utan hans lögner uppdagades av en rutin kontroll bara!

Jag kan också få en sådan fix idé som jag berättade i inlägget 'vill ha hund nu'.. men som tur är har jag en mamma och sambo som hindrar mig från att göra nått så dummdristigt impuls köp. Och sedan har jag ju fyra barn och jag vet ju att dom kommer först och det hjälper mig ju att att ha något så när själv kontroll. fast svårare blir det ju för familjen att hindra mig från att spendera på Bon Jovi.. dock så har jag slutat spendera på souvenirer.. som plancher, tröjer osv.. utan nu är det konserter som jäller.. och dom lär ju komma till Skandinavien 2011.. så nu vet ni var mina skattepengar kommer att gå.. försök hindra mig den som kan!! ;P

Nu till dagens agenda.. Annabel skall till sjukgymnasten på furugården kl 14.00.. så jag har ändrat småttingarnas dagis tid till 10-15 istället för 9-14.. förra gången vi var där hade jag med dom och det var kaos.. dom klättrade på all gym utrustning och Saga klämde sig på vikter ill en benpressmaskin.. som tur är skadades hon inte alvarligt.. så denna gång får dom vara på dagis..

Kl. 16 så skall jag ta Bella o Lisa-Marie till kyrkis.. Jag måste även ringa tandläkaren idag för jag har tandvärk!!:(

Nu: göra oss iordning för dagis!

~Theresa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0