Mitt hälsosammare liv..



Jag gick förresten en lång promenad imorse.. genom skogen och uppför kyrkbacken, som jag inte annars gör på kvällarna. En total promenad sträcka på 9km, ca tror jag. Dock så var det underkylt regn och rätt kallt i luften så mitt hår frös till is (dum som jag är hade jag ingen mössa på mig).. och det hade frusit ett tunt islager ovanpå min jacka!! :O Men skönt var det med en prommis iallafall. Annars har veckan utan onyttigheter + motion gått bra. Jag är forfarande rökfri, inte småätit eller köpt godis o choklad, dock smakade jag en ostkrok av tjejerna igår. Tur nog såg dom (Annabel, Lisa-Marie och Wilma) på Let's Dance upp och hade då godsakerna och drickan där uppe så jag hade ju inte frestelsen mitt för ögonen. Och jag gick en promenad medans dom såg på sitt program. Jag har varit dutti och gått en lång promenad varje kväll denna vecka och promenerat till skolan och hämtat flickorna. Det är ju bra för miljön också att inte små åka med bilen! :)

Det gick förresten bra med övernatts besöket (Wilma) också. Alla tre ville att Wilma skulle sova här en natt till också men det gick inte för Wilmas farmor.. hon sover hos sina farföräldrar på helgerna när föräldrarna jobber osv. Det är väl fördelen som förälder att ha sina egna föräldrar boendes runt hörnet.. lätt att få barnpassning om man jobbar obekväma tider båda två...

I kväll blire tacos (tortillas) till middag.. men inte så mycket för mig eftersom det är ju inte den nyttigaste maten här i världen och senare blir det en till promenad, den vanliga rundan jag år kvällstid!

~Theresa



Kommentarer
Postat av: Kattis

Bästigaste systeryster, du är så himla duktig och du ska veta det; att jag är jättestolt över dig!



Men jag är inte förvånad att du fixar det - med att låta bli gottis och snask, sluta röka samt börja motionera på samma gång... JAG vet ju att du har viljestyrka som få. :) Hoppas du vet det oxå...



Kramisar i massor! <3

2010-03-28 @ 01:12:19
URL: http://www.ghedoes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0