Olivolja mot torrt hår?


Jag har extremt torrt och risigt hår, ja mitt hår är väl som en höstack ungefär. Jag har nu läst på nätet att man kan använda olivolja som inpackning och tänkte ta och pröva det ikväll. Man skulle tydligen ställa flaskan med olivolja i varmtvatten först så att oljan blir lite varm och lättare att hantera.. sedan skulle man smörja in håret med oljan, i topparna och längderna och inte i hårbotten för det är svårt att få bort och håret kommer ge ett flottigt och smuttsigt intryck. Sedan virar man en handduk runt håret/huvudet (som en turban) och låter det vara så i ca. en timme och sedan tvättar man ur håret med schampoo i halvljummet vatten, inte för hett (svårare att tvätta ur då). En del olja kommer vara kvar i håret så håret kan kännas lite flottigt men man gör inpackningen på kvällen för att håret absorberar resten av oljan under dom timmar man sover och på morgonen lär man ha livfullt och icke tort hår.. så som sagt skall jag testa det ikväll och talar om resultatet för eder imöra!! :) Vore kul om det funkar för vanliga hårinpackningar och balsam man köper i butik tycker inte jag funkar så bra.. dom funkar inte alls faktiskt, inte på mitt hår iallafall!!

Sedan läste jag också att man kunde lämna kvar lite balsam ihåret när man duschat, så funkar inte olivoljan så får jag väl testa det också!:)

~Theresa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0