Sabla skit!



Måste ha en ny spishäll!! Den vi har nu kan man knappt starta. Det är sånna här "touch" knappar. Men start knappen på våran häll har man fått använda hela sin kroppsvikt för att starta. Men idag gick inte det heller. Jag hade tänkt göra Chili con carne till middag, men i 2,5 timme försökte jag få igång spisen, svetten rann hade blåsor på tummarna och ont i underarmarna ända upp till armbågarna och jag skakade i hela kroppen efter alla krafter jag använt.. utan att spisen reagerat!! :( Till slut fick jag ringa Martin och be han springa in på Pizzerian i Sveg och köpa kyckling rullar.. för här gick det inte att laga mat.

Men jag hade ju tinat upp 1kg köttfärs som det vore synd att bara låta bli förstört. Så när M kom hem så försökte han också få igång spnise och vid kl. 20.00 fick han i gång den.. så då ställde jag mig vid spisen ock tillagade chillin.. så imorrn blire chilli con carne till middag.. men lär väl ta 3-4 timmar innan man får igång spisen då också för att värma upp chillin och koka ris!! :/ Såg dock att Elgiganten har hällar för 1695:- Men det var ett sådant där konstigt märke som man aldrig hört talas om.. och då lär man väl få liknande problem.. om inte värre. Våran spis är ändock en whirlpool.. och har varit så här nästan ända från början.. egentligen skulle man ha reklamerat den redan då.. lätt att vara efterklok!! *SUCK*

//Theresa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0