Julen



Vi var uppöver till Ö-vik över jul. Vi hade tänkt åka upp den 23 december efter Martin kommit hem från jobbet. Men det var så dåligt väder och väglag så vi bestämde oss för att åka tidigt på julaftons morgonen, och så blev det. I år var vi hos Kattis och firade julafton, och sedan firade vi juldagen hos Edith och Stig.

På Annandagen drog en storm in över våran del av Sverige så träd och takpannor flög!! =O Martin, jag och småttingarna åkte hem på Annandagen, dom andra två stannade hos mormor. Och ju närmare hem vi kom ju större blev förödelsen efter Dagmar (stormen).. halva skogar var ju borta.. mellan Färila och Los fick man nästan köra sick sack mellan dom fallna träden.. det låg hundratals träd på sidan av vägen.. stora stora granar och tallar.. och det var kalyggen där det en gång var stor tät skog!! Helt overkligt.

Resan ner gick väl rätt OK i övrigt.. förrutom att jag måste ha ätit någe olämpligt, för min mage började bete sig underligt redan på morgonen.. den bubblade och hade sig.. och mitt på dagen hade jag rännskit!! Kan ni tnka Er hur trevligt det blev att åka 36 mil.. med rännskit!? Vi fick stanna på mackar och alla rastplatser med toa som vi såg så att jag fick springa på toa. Pga. detta blev vi en o enhalv timma senare hem än vanligt!! Så på förekommen anledning är jag hemma idag.. för rännskiten är fortfarande kvar!!=(

Nepp dags att mata barnen.

God Fortsättning!!

/ Theresa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0