Söndag/ vintertid



Kom alla ihåg att ställa om klockan tills idag då? Det gjorde faktiskt jag.. hehe. Är dock ändå trött fast man tjänade en timme idag. Jag klev upp mitt i natten med min extrema ryggvärk.. och inga tabletter hjälpte. Så jag satt igång med ett 2 timmar långt rygg tränings pass med mina exertubes och jag gjorde även "plankan" som är bra för ländryggen och magen.. och efter två timmar var värken borta. Ni tänket kanske "ja efter två timmar ja.. så den träningen gav väl inget".. men jooo. Även fast det tog två timmar att få bort den så var det träningen som gjorde det. I vanliga fall tar det minst 24 timmar att få bort värken och då med hjälp av x antal tabletter av alvedon 665mg och diklofenak 50mg. Enda sättet att ha fått snabbare lindring tidigare det är att åka in till akuten och få en morfins spruta intramuskulöst!! Så jag är så glad över mina tränings gummiband. En bra investering enligt mig!;)
---

Idag åt vi Amerikanska pannkakor och lönnsirap till lunch.. skit gött. Tycker ungarna också (utom Lisa-Marie).. men dom föredrar att ha jordgubbs sylt till. Kan förstå det för lönnsirap har en liten annorlunda (men god) smak! Vill verklgen till USA så man kan äta äkta frukost pannkakor på ett riktigt frukost ställe!=)
---

Saga har haft feber igen nu ihelgen, det började igår kväll och fortsatte idag. Så kan bli så att jag är hemma och VABBAR imorrn.. men vi får se då hur hon mår. Är jag hemma så är det jag som får Halloween sminka tjejerna. Dom skall nämligen gå Halloween imorrn.. på RIKTIGA Halloween dagen!! Skall man apa efter Irland och USA och dom andra engelsk språkiga länderna så kan man väl för 17 göra det på rätt dag också.. tycker jag!! Blir dock ingen tillverkning av någon Jack O' Lantern för dom hade inga pumpor här nere på ICA.
---

Vann inget på lotto igår.. hade visst glömt förlänga spelet.. men onsdag och lördag till veckan blir det till att spela!;)

Ha en fortsatt bra söndag!!

//Theresa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0