Vattkoppor fortsatt



Mathilda fick vattkoppor i måndags dom ringde från dagis till jobbet vid 12.00, så det var bara att åka hem. Martin har varit hemma med henne hela veckan, men han jobbar idag eftersom att jag är ledig idag då jag jobbar på söndag!!

Förra helgen fyllde Annabel 11 år, den 25/2. Då kom mamma, syrran och Erik ner och hälsade på. Dom hade köpt en keyboard till henne i pressent!! Av mig fick hon en jumpsuit, klocka, örhängen och en barbie docka.

På söndagen for vi till Svegs badhus och badade, det var jätte kul.. men trodde att Mathilda skulle gå förlorad. Alldeles innan vi skulle fara då Martin gått för att leta åt Annabel och Lisa och jag var ensam med Mathilda och Saga så rusade Mathilda iväg fortare än blixten mot de stora vatten rutschkanan. Jag och Saga började sprina efter.. tillslut såg Annabel och Lisa vad som höll på att hända så dom sprang efter. Men då var det typ för sent.. Mathilda hade redan hunnit upp för hela den långa trappen men Annabel var hack i häl. Mathilda trängde sig före i kön och alla barnen i kön skrek "Nej, hon åker i väg.. på magen!!", Och svisch åkte hon i väg på magen i den stora långa vatten rutschkanan.. men Bella var inte långt efter. Mathildas skratt och skrik ekade från rutschkanan.. och jag stod i bassängen i öpppningen där hon skulle komma ut för att ta emot henne. När hon väl kom ner så höll hon på att kikna av skratt. Medans jag och alla andra höll på att få ett hjärtinfarkt!! :O Tokiga unge!!

Och sist men inte minst.. " Happy Birthday Jon Bon Jovi on your 50th birthday!"

Nepp nu skall här tvättas lite kläder!

/Theresa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0