Lördag och Städdag


 
Då var vi framme vid lördagen då. Har haft städdag i dag, en väl behövd sådan. Dock inte helt smärtfritt. När Annabel och Lisa-Marie höll på att moppa uppe så välte kattungen ut hela hinken med vatten.. vi torkade upp allt, men efter ett tag så upptäckte vi att det läkt genom golv springorna uppe så att det började droppa genom taket på nedervåningen!! Fort som attan torka vi upp och jag hämtade hårtorken och ställde mig på en stol för att blåsa varmluft på ställena där det droppade vatten. Men det dröjde inte länge förrän hårfönen blixtrade till och slutade funka!! :-( Då sprang jag ut till bilarna och hämtade kupé värmarna till lill skorven och bussen. Jag ställde x antal stolar på höjden och ställde en kupé värmare på högkant upp mot taket där det läckte och en ställde vi på övervåningen där det runnit mest vatten, Annabel och Lisa hade skruvat bort golvlisterna och trösklarna för att underlätta lite. Men nu äntligen så är det tort och lister och trösklar är tillbaka skruvade.. och städningen är avklarad.
----

Nu sitter vi här hemma och väntar på Martin som är på väg hem ifrån Östersund, han landade där vid 11.15 tiden!=)

Nepp nu skall jag ta en kopp kaffe och softa lite!!

/Theresa
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0