Ridningen


 
Igår var vi till Delsbo igen för tjejernas ridning. Det var kallt med ändå värt det. Annabel och Lisa-Marie fick sadla och tränsa själv, vilket dom klarade galant! Annabel red helt själv men jag gick bredvid och Lisa-Marie hade en stallvärdinna som ledde henne. I slutet av rid lektionen skulle det travas. Annabel sa att hon ville/kunde själv, så jag gick in till mitten av ridbanan och när det var hennes tur så drev hon på Evita (som hästen hon red heter) och första varvet gick helt perfekt. Alla gjorde en volt tillbaka och bytte varv och det var dags för trav igen. Annabel kunde själv så jag gick åt sidan och hon drev på Evita.. lite för hår denna gången så det blev galopp istället för trav, Annabel vart lite shockad först och tappade stigbyglarna.. men trots detta.. första gången hon ridit själv och galopperat så fick hon inte panik utan hon satta sig rakt upp tog tyglarna och sa prrrrrr och fick stopp på Evita helt själv! :) Då var jag en stolt mamma!! Ju mer dom rider desto mer inser jag att vi bör skaffa häst.. hur vi nu skall ha råd med det!!
--
Idag blir det inte så mycket gjort mer än lite tvättning och städning och senare ikväll skall jag rulla och steka köttbullar!!

~Theresa
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0